01/12/2020
El Consell d’infants d’aquest curs 2020-2021 es va constituir el passat divendres 27 de novembre. Es va canviar la ubicació, de la sala de plens al casal Francesc Macià per tal de garantir les condicions sanitàries actuals. L’alcalde, Josep Paré Aregall i el regidor d’Educació, Victor López Coronas, van presidir l’acte de relleu dels consellers i conselleres del Consell d’infants. Per l’alcalde “és molt important que els integrants del Consell vulguin formar-ne part i s’interessin pel funcionament del municipi”. Tant l’alcalde com el regidor van agrair a tots els infants la seva participació al Consell i la feina feta. López es va definir com el conseller dels nens “estem oberts a les vostres propostes, com ja sabeu”.
En aquest acte deixaven el càrrec sis membres, que han estat al Consell els darrers dos anys, temps màxim del mandat pel que són escollits a les seves escoles. Els consellers i conselleres , els sortints i els entrants, van llegir una nota explicant com veien la seva participació al Consell.
El consell d’infants el formem 12 representants de totes les escoles de primària del municipi (Ildefons Cerdà, Sagrats Cors i Xoriguer) i es reuneixen cada més per tractar temes d’interès tant de la comunitat educativa com del poble. Aquest curs ja s’entrarà a la 11a edició. Cal destacar que dos dels seus membres estan al consell a nivell nacional que tot i deixar el Consell del poble seguiran en el càrrec.
El COVID-19 ha impedit celebrar com volen fer-ho els 10 anys de funcionament i va impedir fer el tradicional sopar que es fa al constituir el Consell.