Impulsar el desenvolupament local i la promoció econòmica de Centelles oferint suport a les persones per ajudar-les a canviar de feina o incorporar-se al mercat treball, i suport a les empreses per a que neixin i/o es consolidin al territori i alhora generin ocupació.
Alhora, s’ofereix el servei d’atenció al consumidor i la gestió i execució de les fires comercials anuals del municipi.
Totes les persones en edat laboral (de 16 a 64 anys) i activitats econòmiques que es porten a terme en el municipi.
El Servei dóna cobertura a les següents àrees:
• TREBALL
Oferir orientació laboral i afavorir la intermediació laboral a través de la borsa de treball amb la finalitat de donar cobertura a:
1. Persones majors de 16 anys que busquen una feina o una millora de la seva ocupació, oferint:
- Informació i orientació dels recursos per a buscar feina existents a la zona (premsa, SCC, OTG, Serveis Locals d’Ocupació, etc).
- Assessorament sobre tècniques de recerca de feina (com preparar un currículum, entrevistes de feina, potenciar la capacitat de l’usuari per buscar feina, etc).
2. Les empreses del territori que busquen personal per a un lloc de treball determinat.
Aquesta tasca es porta a terme amb col·laboració de la Xarxa Xaloc de la Diputació de Barcelona, oferint la possibilitat d’accedir a les ofertes de feina de la xarxa de borses de treball municipal de la província de Barcelona.
• EMPRESA
Aquesta àrea té una doble finalitat:
1. Ajudar en la creació i posada en marxa del propi negoci, en què informa i assessora de manera personalitzada en:
- Assessorament en l’estudi de viabilitat del projecte empresarial
- Assessorament en els passos que s’han de fer per crear l’empresa
- Informació d’accés a préstecs amb condicions avantatjoses
- Informació i suport en la tramitació d’ajudes
- Assessorament en aspectes legals i fiscals
- Informació en les diferents formes jurídiques
2. Consolidació de l’activitat empresarial: s’ofereix a l’empresari un punt d’assessorament i d’informació empresarial en temes de:
- Ajuts i subvencions
- Legislació i normativa
- Tràmits administratius
- Línies de finançament
- Sòl industrial, naus i locals
- Cursos per empresaris i treballadors
- Assessorament TIC
3. Reempresa
Reempresa s’esforça per consolidar un nou model d’emprenedoria que embarqui empreses, empresaris i emprenedors i que alhora permeti la cessió de l’èxit empresarial de Catalunya per mitjà de la transmissió d’empreses.
• CONSUM
Punt d’informació i atenció al consumidor; espai per a assessorar i tramitar les queixes i reclamacions derivades d’un mal servei o producte rebut com a consumidor.
• COMERÇ
Servei de dinamització comercial a partir de l’organització de fires anuals al municipi que milloren l’activitat comercial: Fira de la Tòfona, Fira de la Ratafia, Mercat anticrisi, etc.
4. Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE)
L’Ajuntament de Centelles ha esdevingut Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE), oficina autoritzada pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona des d’on es tramita la constitució de determinades empreses com autònoms o societats limitades a través del Document Únic Electrònic (DUE).
No hi ha cost directe per part del ciutadà/na, excepte les activitats firals que són regulades per l’ordenança municipal corresponent.
• Presencial
• Telefònic
• Electrònic
• Web: www.centelles.cat
Insertor laboral, tècnic de promoció econòmica i dinamitzador comercial.
Teniu dret a:
1. Dret a ser atès o atesa amb equitat, respecte, discreció i confidencialitat en l’atenció i ús dels serveis prestats.
2. Dret a obtenir informació permanent i actualitzada de les activitats i dels nostres serveis.
3. Dret a ser assessorat sobre els tràmits i requisits necessaris per a beneficiar-se dels nostres serveis.
4. Dret a expressar els suggeriments de millora, presentar reclamacions, queixes i reconeixement en relació als serveis prestats.
5. Dret a ser consultats periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat del servei i els resultats obtinguts.
Heu de complir amb el deure de:
1. Complir els acords amb els professionals en relació a la prestació dels nostres serveis.
2. Respectar i tractar de manera educada al personal de les instal•lacions.
3. Mantenir una actitud de respecte vers a la resta d’usuaris i usuàries.
4. Respectar les normes del centre.
5. Fer un ús responsable de les instal•lacions.
6. Facilitar de forma certa les dades d’identificació personal i les relatives a la prestació dels serveis.
7. Comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d’un servei.
8. Assegurar-se de la lectura i comprensió d’allò que es signa.
1. Enquesta de satisfacció ciutadana
Periòdicament es duran a terme enquestes de satisfacció sobre l’atenció rebuda
2. Formulació de suggeriments i queixes.
Totes les queixes i suggeriments relacionades amb serveis socials es poden adreçar a l’Ajuntament (C/ Nou 11, baixos), per telèfon al 938 811 257 o per correu electrònic a cntl.ope@diba.cat
Totes les queixes i suggeriments que ens feu arribar es tindran en compte per tal de millorar el servei i revisar els compromisos de qualitat adquirits.
1. Garantir que els usuaris valorin com “bona” o “molt bona” la competència professional del personal del Servei.
2. Posar a l’abast de tots els usuaris espais que garanteixin la confidencialitat en les entrevistes.
3. Garantir que les persones usuàries valorin com “bona” o “molt bona” l’agilitat de la tramitació presencial.
4. Garantir un temps d’espera, per a una primera atenció, inferior als 10 dies naturals.
5. Garantir que els usuaris valorin la qualitat del Servei com “bona” o “molt bona”.
6. Respondre en un termini de 48h, i si és en cap de setmana o festiu el primer dia laborable, les consultes rebudes en el correu electrònic cntl.ope@diba.cat
Anualment, es publicarà un informe de seguiment sobre el grau de compliment dels compromisos de qualitat
Compromisos | Nom de l’indicador | |
---|---|---|
1. | Garantir que els usuaris valorin com “bona” o “molt bona” la competència professional del personal del Servei. | Valoració de la competència professional. |
2. | Posar a l’abast de tots els usuaris espais que garanteixin la confidencialitat en les entrevistes. | Valoració de la confidencialitat dels espais. |
3. | Garantir que les persones usuàries valorin com “bona” o “molt bona” l’agilitat de la tramitació presencial. | Valoració de l’agilitat en la tramitació presencial. |
4. | Garantir un temps d’espera, per a una primera atenció, inferior als 10 dies naturals. | Temps mig d’espera per a una primera atenció. |
5. | Garantir que els usuaris valorin la qualitat del Servei com “bona” o “molt bona”. | Valoració de la qualitat del Servei. |
6. | Respondre en un termini de 48h, i si és en cap de setmana o festiu el primer dia laborable, les consultes rebudes en el correu electrònic cntl.ope@diba.cat | Temps mig de resposta de les consultes rebudes al correu: cntl.ope@diba.cat |
Darrera actualització: 26 de juny de 2023