29/01/2021
Es convoca a les 9 del vespre la sessió ordinària del Ple amb l’assistència de la totalitat dels regidors i regidores. El ple es retransmet pel canal de Youtube de l’Ajuntament.
El primer punt de l’ordre del dia era per aprovar els esborranys de les actes de les sessions anteriors (22 de desembre de 2020 i 20 de gener de 2021). Aquest put s’aprova per unanimitat dels presents.
El segon punt era aprovar l’expedient de modificació de crèdit del Pressupost de l’Ajuntament 1/2021. El regidor Toni Castells Preseguer va explicar que “aquestes modificacions responen a subvencions concedides”. Alfons Giol Amich, d’Ara Junts, va argumentar el seu vot negatiu “no ens sentim corresponsables de la gestió econòmica de l’Ajuntament”. Aquest punt es va aprovar amb el vots a favor de l’equip de govern i la regidora de Centelles per la República i els vots en contra d’Ara Junts i Fem Centelles.
El següent punt era aprovar inicialment l’Ordenança fiscal número 16. Taxa per prestació de serveis en cementiris locals, conducció de cadàvers i altres serveis fúnebres de caràcter local. La regidora, Carme Sayós va explicar que “amb la redacció actual es treu de l’ordenança el que correspon a preus públics i es deixa l’ordenança en sí”. Per al grup municipal d’Ara Junts “les aportacions que vam fer eren necessàries, però malgrat tot mantindrem el vot en contra i si convé farem noves al·legacions”. El punt s’aprova amb 9 vots a favor i 4 en contra d’Ara Junts i Fem Centelles.
El quart punt era aprovar inicialment l’Ordenança fiscal número 16.1. reguladora dels preus públics a aplicar als serveis complementaris al servei de cementiris locals i altres de caràcter fúnebres. La regidora d’Ara Junts, Carla Ferré Castro, va dir que “seria senyal de transparència que es poguessin rendir comptes per part de la concessionària del servei”. Per a Dolors Calm Morera (Fem Centelles) “ a pobles del voltant s’han trobat preus molt més competitius d’aquest servei”. El punt s’aprova amb 9 vots a favor i 4 en contra d’Ara Junts i Fem Centelles.
El cinquè punt era ratificar el decret de l’Alcaldia número 6 de l’any 2021 que feia referència a l’increment salarial del 0,9% per al personal de l’Ajuntament. Aquest punt s’aprova per unanimitat.
El sisè punt era donar compte de la relació de decrets de l’Alcaldia, adjunta, de 18 de novembre de 2020 a 14 de gener de 2021.
Pel què fa a temes urgents, la regidora Anna Chávez Calm, va explicar que a la Junta de Portaveus es va demanar entrar la proposta de la moció de la Via Unilateral. Des de l’equip de govern, format per PSC-CP, CUP i JuntsxCat es va acordar oferir un ple extraordinari per tractar el tema de la manera més correcta. Des d’Ara Junts, Alfons Giol Amich va explicar que “en dir-nos que es faria posterior a les eleccions ens vam posar en contacte amb els promotors de la iniciativa popular de la ciutadania ja que la moció, d’aquesta manera, perd el seu sentit”. La regidora de Fem Centelles, Dolors Calm Morera, va demanar que “es manifestin aquí els regidors que hi estan a favor o en contra”. La regidora de Junts x Cat, Carme Sayós Motilla va defensar “com a independentista, defensora de la via unilateral i demòcrata defenso que la moció pugui ser debatuda en un ple”. Josep Arisa Argemí (PSC-CP) va explicar que “sempre ens hem caracteritzat per buscar un equilibri entre la gestió que fem i les peticions que ens arriben”.
L’alcalde, Josep Paré Aregall, va afegir que “queda de manifest que es debati en un ple, però no en aquest per tant crec que no cal votar la urgència de la moció”. El regidor Alfons Giol Amich va agrair el tarannà del debat però va insistir en demanar a l’alcaldia que “avui s’aprovi la urgència”. L’alcalde va respondre que “les posicions estan clares i sempre hem estat al costat de les peticions populars però seria una irresponsabilitat anar en contra de tot el que s’ha treballat”.
Seguidament, en el darrer punt de precs i preguntes Ara Junts va demanar on es desenvolupava el Club de Feina. Chávez va respondre que era un punt mòbil, ara la majoria de vegades telemàtic, però que es fa entre la Fundació, Serveis Socials i Promoció Econòmica. La regidora de Fem Centelles va demanar sobre la baixa del tècnic jurídic i els passos per cobrir la plaça de tresoreria. L’alcalde li va respondre que les places d’habilitació estatal estaven cobertes i que s’estava fent el procés per cobrir la de tresoreria. També va preguntar sobre les sancions que es posen als cotxes mal aparcats, el tema de les escombraries i la visita del ministre Salvador Illa al CAP.
La regidora Úrsula Serradelarca Rivera, de Centelles per la República, va mostrar la seva preocupació perquè l’endemà de les eleccions al Parlament hi hagi escola. L’alcalde es va mostrar obert a debatre aquesta qüestió amb la direcció de les escoles. Carla Ferré Castro va demanar sobre l’enquesta de diagnosi de participació ciutadana i, alhora sobre els temes de civisme i mobilitat.
Els diversos grups municipals es van interessar per la situació de la COVID al nostre municipi.
» Convocatòria, ordre del dia i acta