El 8 de juliol de 1875 es va inaugurar oficialment el tram de la línia fèrria de Granollers a Vic. L’arribada del tren a Centelles va tenir conseqüències demogràfiques i econòmiques, amb l’inici de l’excursionisme i l’estiueig, però també urbanístiques, el poble quedava dividit en dos. L’antic camí als Casals va quedar tallat per la via i va ser substituït per un pas al costat de l’estació per on travessaven les vies diàriament els obrers de la indústria tèxtil Estabanell i Pahisa (1882) i de la fàbrica de pells per a guants d’Esteve Comella (1884), després pelleria de Vicente Batlle (1905). El maig de 1900 la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España va tancar aquest pas i aquí comencen les negociacions entre la Compañía i l’Ajuntament per instal·lar una passarel·la o establir un pas a nivell.
La passarel·la es va modificar amb la construcció de la carretera de Sant Antoni, avui carrer de l’Estació (1928), les obres de pavimentació del carrer del Cementiri, avui dels Casals (1968) i l’aixecament del pont metàl·lic per la banda de l’estació (1975). El 1959 ja es parla del seu mal estat de conservació i al llarg del temps s’hi fan diverses intervencions, fins que des del 1991 s’hi prohibeix l’accés.
Darrera actualització: 24 de febrer de 2020