Imprimir Ajuda'ns a millorar Consum

Oficina Municipal d’Informació i Defensa del Consumidor

L’Ajuntament de Centelles, mitjançant l’adhesió al conveni de la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona posa a disposició dels seus ciutadans una Oficina Municipal d’Informació i Defensa del Consumidor. Aquesta oficina té com objectiu:

- Informar, de manera personalitzada, sobre els drets de les persones consumidores i usuàries.

- Orientar, sobre les consultes i les reclamacions de les persones consumidores i usuàries en el cas que no respectin els seus drets i sobre les vies establertes per resoldre el seu conflicte.

- Mitjançar entre les parts per a la resolució de determinades qüestions.

- Fomentar l’educació i la formació de les persones consumidores i usuàries en temes de consum de béns o la utilització de serveis, mitjançant campanyes divulgatives, publicacions, jornades, etc.

- Fomentar l’assessorament al teixit comercial en referència als drets i deures dels consumidors mitjançant campanyes d’inspecció informatives i activitats formatives per a col·lectius d’empresaris.

Tràmits de consum

Es poden fer reclamacions, consultes, informació sobre drets dels consumidors i usuaris.

Atenció personalitzada i gratuïta amb tècnics de la Diputació de Barcelona:

  • Telefonia
  • Etiquetatge i garanties
  • Comerç
  • Serveis post-venta
  • Compra / lloguer habitatge
  • Assegurances
  • Serveis bancaris
  • Viatges
  • Vehicles
  • Subministraments...

Tramitació

Qui ho pot demanar: Qualsevol ciutadà

Quan es pot demanar: 4t dimecres de mes d’11 a 13.30 h a la Plaça Major

Calendari 2018 de l'Unitat Mòbil d'Informació al Consumidor
Dimecres 24 de gener Dimecres 28 de febrer Dimecres 28 de març Dimarts 24 d'abril Dimecres 23 de maig Dimarts 26 de juny Dimecres 25 de juliol Dimecres 26 de setembre Dimecres 24 d'octubre Dimecres 28 de novembre

Cost: gratuït

Documentació a aportar:

- Full de consulta

- Documentació justificativa (contracte de serveis, tiquet de compra, albarà, factura, rebut publicitat, certificat de garantia,...) que recolzi la vostra reclamació i les dades de l’empresa o persona contra qui voleu reclamar.

On es pot fer?

» Presencialment:

- a l’Oficina d’Atenció al ciutadà, OAC (només tramesa de dades)

- a l’Oficina Mòbil de la Diputació (consulteu dates de la propera visita prevista a l’OAC)

» Per internet:

S’haurà de facilitar el model específic de comunicació de dades a enviar, subministrat des de l’OAC o que us podeu baixar d’aquesta pàgina. Aquest imprès ha de contenir les dades de la persona que reclama i de l’empresa o persona contra la que es presenta reclamació.

Documentació justificativa (contracte de serveis, tiquet de compra, albarà, factura, rebut, publicitat, certificat de garantia,...)

La documentació haurà de ser facilitada el servei de Promoció Econòmica (C/Nou,11) o per correu electrònic a cntl.ope@diba.cat

Organisme responsable: Ajuntament de Centelles i Diputació de Barcelona

Localització

Darrera actualització: 12 de juny de 2018

Oficina de promoció econòmica i ocupació

  • C/ Nou, 11 Baixos
  • Centelles 08540
  • Tel. 938 811 257
  • Fax. 938 812 094
  • cntl.ope@diba.cat

Horari d'atenció al públic

  • de dilluns a divendres: matí de 9 a 14h
  • dilluns tarda: de 16.30 a 19h

Documentació

Responsable polític

Responsable tècnic

Relacionat