Imprimir Ajuda'ns a millorar XXXVI Caminada popular » 20 d’octubre de 2019

Caminada popular que es fa cada any el mes d’octubre a Centelles. El seu recorregut us permetrà descobrir diferents indrets del municipi. Durant el trajecte hi ha diversos punts d'avituallament, també hi ha esmorzar i un obsequi per a tothom que hi participi.

Caminada popular

Caminada popular 2019

Enguany farem dues caminades. Una de curta, d'uns 12 quilòmetres i una de llarga, d'uns 20 (alerta! per a la llarga cal estar habituat a caminar).

Ambdues sortiran del pla del Mestre pel carrer de Sant Jaume i per altres indrets fins a la carretera de Sant Feliu. Travessarem cap al Puig Nou i cap al darrere de la central elèctrica de Banyeres. Seguirem per la carretera del turó de Puigsagordi fins davant de Fontderola, on hi haurà el primer control i l'avituallament.
Per l'antic camí de Collsuspina pujarem al collet del Roc Gros, on les caminades es separaran.

La curta seguirà a la dreta, cap als miradors del Roc Gros i allà hi haurà l'esmorzar. D'aquí iniciarem el retorn tot fent la volta al Roc Gros. Baixarem cap a mas Cuní i cap a can Plans, d'on ja agafarem el retorn a Centelles, cap a can Victori i el Puig Nou, desfent el camí fet al matí fis arribar al pla del Mestre.

La llarga seguirà, després de passar pel collet del Roc Gros, cap dalt on hi ha les antenes de Collsuspina i resseguirem tota la costa, passant pel costat del dolmen de la Griotera, fins al pla de Pugisagordi, on hi haurà l'esmorzar.
Seguirem després per un bon tros de la pista i quan passem pel costat de l'antiga caseta d'informació, trobarem les restes del dolmen de la Caixa del Moro. Anirem cap al roure de la Creu i resseguirem tota la costa fins a Morro de Porc. Continuarem cap al Corral, coll de Prims, coll Batai, pla Llestenc, des d'on ja anirem tornant cap a Centelles, tot passant per sobre del castell de Sant Martí i fins a trobar la pista de la Rovira, on hi haurà el segon control, i anirem baixant per la pista de la Rovira al Pujol.
Passarem pel camí on hi ha les roques de la Tortuga i el Cul de la Geganta i seguirem cap al racó de la Guilla, el Forn de la Rovira i tornarem cap al Pla del Mestre pel Masat i el carrer de Tarragona.

A l'arribada al pla del Mestre hi haurà el darrer control i tothom que hi hagi participat rebrà un obsequi.