26/06/2025
L'Ajuntament de Centelles ha optat, amb dos solars, a la convocatòria de la Generalitat de Catalunya d’oferta de sòl públic per poder edificar habitatge públic. Un d’ells, de titularitat de l’Incasòl, permetria la construcció d’una trentena d’habitatges. L’altre, de titularitat municipal i situat al carrer de la Verge del Pilar, possibilita una promoció més petita, i s’ha vinculat a una entitat social del territori. En aquest cas, s’ha optat per Osonament.
Osonament treballa per oferir recursos i serveis a la ciutadania d'Osona i de Centelles i la seva integració social, especialment a persones amb problemàtiques de salut mental. L’actuació de promoció d’habitatge públic, s’emmarca en una estratègia transversal, i es treballa en diferents línies amb la Generalitat i la Diputació de Barcelona igual que a través de cooperatives per impulsar habitatge per a joves i per a gent gran al municipi.
La convocatòria tenia el requisit que s'havia de formalitzar el dret de superfície a favor de l'entitat que tiraria endavant la promoció i que, per aquest motiu, el divendres, 13 de juny, es va formalitzar la signatura del dret de superfície per cinquanta anys d’un solar de l’Ajuntament de Centelles, situat al carrer de la Verge del Pilar, a l’entitat Osonament, per tal que aquesta desenvolupi habitatge tutelat i compartit, creant un espai de cura i acompanyament en el procés de les persones usuàries. Van formalitzar la signatura, l’alcalde de Centelles, Josep Paré Aregall i Mercè Generó Prat, gerent d’Osonament. També hi va ser present el regidor d’Habitatge, Jordi Valls Pérez.
L’aposta és la de liderar una proposta innovadora amb l’objectiu de fer accessible l’habitatge a diferents col·lectius.